Έλληνες μουσουλμάνοι θύματα του νεοθωμανισμού...
Έχετε μήπως την εντύπωση ότι η εκπαιδευτική πολιτική του Κεμπέκ είναι υπερβολική; Τότε, δείτε τι αντιμετωπίζουν άλλες μειονότητες και μάλιστα στην... Ελλάδα. Ο λόγος για την εκπαίδευση των μουσουλμάνων ελλήνων, θύματα της αλυτρωτικής πολιτικής της Άγκυρας. Η Τουρκία υπονομεύει συνεχώς τη νομιμότητα στη Θράκη, δυναμιτίζοντας τόσο την τήρηση των θεσμών της ελληνικής πολιτείας, όσο και τις παγιωμένες σχέσεις αγάπης και φιλίας μεταξύ χριστιανών και μουσουλμάνων. Επιβάλει στους μουσουλμάνους να ονομάζονται τούρκοι, εμποδίζοντας ποικιλότροπα το δικαίωμα όσων το επιθυμούν να αυτοαποκαλούνται έλληνες μουσουλμάνοι.
110 επιφανείς επιστήμονες, αρκετοί της διασποράς, αρθρώνουν τους προβληματισμούς τους για την εκπαίδευση των μουσουλμάνων της Θράκης, ζητώντας από την ελληνική πολιτεία να πάρει άμεσα μέτρα για την βελτίωση της εκπαίδευσής τους ώστε να διασφαλισθεί ο σεβασμός της πολιτιστικής, θρησκευτικής και γλωσσικής τους ταυτότητας. Στο σχετικό υπόμνημα προς την πολιτική ηγεσία της Ελλάδος, γίνεται λόγος για το σημερινό καθεστώς λειτουργίας των μειονοτικών σχολείων που σύμφωνα με τα πρωτόκολλα που υπεγράφησαν μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας το 1951 και το 1968 επιβλήθηκε η τουρκική γλώσσα στην εκπαίδευση των μουσουλμάνων της ελληνικής Θράκης. Οι συμφωνίες - σεβαστές από ελληνικής πλευράς - βασίζονται στην αρχή της αμοιβαιότητας. Αντίθετα, η Τουρκία οδήγησε την ελληνική παιδεία στην Κωνσταντινούπολη, Ίμβρο και Τένεδο σε πρωτοφανή συρρίκνωση ενώ αρνείται πεισματικά την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης εδώ και σχεδόν μισό αιώνα με διάφορες δικαιολογίες. Εξ άλλου, ο ελληνισμός της Τουρκίας από 120.000 που αριθμούσε μετά την ανταλλαγή των πληθυσμών το 1923, σήμερα έχει περιοριστεί σε λιγότερα από 3.000 άτομα, έχοντας υποστεί διώξεις, απελάσεις, πογκρόμ, επιλεκτικές φορολογίες, εξορίες, απαγόρευση άσκησης επαγγελμάτων, τρομοκρατία, κλπ. Αντίθετα, οι 80.000 μουσουλμάνοι που παρέμειναν στην Ελλάδα σαν έλληνες πολίτες έχουν πολλαπλασιαστεί...Το υπόμνημα, που φέρει και υπογραφές ελληνοκαναδών επιστημόνων, αναφέρει ακόμη ότι οι μουσουλμάνοι της Θράκης θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως έλληνες πολίτες και όχι να μετατρέπονται σε πολίτες δεύτερης κατηγορίας με την παροχή σε αυτούς αλλόγλωσσης (τουρκικής) εκπαίδευσης και προτείνει μεταξύ άλλων την ίδρυση δημοσίων σχολείων με το ίδιο πρόγραμμα, την δημιουργία παιδικών σταθμών, την ελληνική μετάφραση του Κορανίου, την ίδρυση κοινοτικών βιβλιοθηκών, την δημιουργία μονίμων δημόσιων κέντρων εκπαίδευσης και την αναβάθμιση του επιπέδου των μουσουλμάνων φοιτητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ωστόσο, εύλογα αναρωτιέται κανείς. Γιατί υπάρχουν ακόμα μειονοτικά σχολεία στη Θράκη; Είναι η ατολμία και η έλλειψη σοβαρού εκπαιδευτικού σχεδιασμού; Είναι ο φόβος της ετερότητας του γείτονα; Σήμερα οι αρμόδιοι υπουργοί, εγκλωβισμένοι στο φοβικό κλίμα, αδυνατούν να αρθρώσουν ένα σοβαρό εκπαιδευτικό λόγο προς όφελος τόσο της Ελλάδας όσο και των μουσουλμάνων ελλήνων της Θράκης. Οπότε και το ερώτημα "Γιατί υπάρχουν ακόμα μειονοτικά σχολεία;" θα μπορούσε να απαντηθεί μέσα από την άρνηση του σκοταδισμού που επέβαλε η μειονοτική παραπαιδεία; Το επόμενο βήμα είναι μια ξεκάθαρη και ενιαία προσέγγιση της μόρφωσης των παιδιών, ανεξάρτητα από το θρήσκευμα και τη μητρική τους γλώσσα...
Μιχάλης Τελλίδης michael.tellides@cfmbradio.com
No comments:
Post a Comment