Total Pageviews

Wednesday, April 19, 2023

'Εντυπος v.s. Ηλεκτρονικός τύπος

Όπως προκύπτει από το αποτέλεσμα έρευνας της εταιρίας μετρήσεων Survey Monkey Audience, oι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποδεικνύονται τελικά αναποτελεσματικές. Περισσότεροι από 1.200 επιχειρηματίες είπαν τις απόψεις και την εμπειρία τους για τη διαφήμιση στα Social Media. Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες ανέφεραν ότι συνδέονται τακτικά στις εφαρμογές Facebook, Instagram και Twitter. Οι χρήστες του Facebook και του Instagram για παράδειγμα, συνδέονται πάνω από έξι φορές την ημέρα. Οι μισοί από αυτούς παραδέχτηκαν ότι έκαναν κλικ σε κάποια διαφήμιση από περιέργεια, χωρίς πρόθεση να αγοράσουν τα προβαλλόμενα προϊόντα. Από τους υπόλοιπους, εκείνοι που προέβησαν σε αγορές, ομολόγησαν ότι δεν ικανοποιήθηκαν απόλυτα από την ποιότητα και την εξυπηρέτηση. Σχεδόν 3 στους 4 χρήστες (74%) πιστεύουν ότι εμφανίζονται υπερβολικά συχνά διαφημίσεις. Ο αριθμός αυξάνεται στο 78% για ενήλικες 35 ετών και άνω. Το 63% των χρηστών αναφέρει ότι βλέπει αναγκαστικά τα είδη που διαφημίζονται επανειλημμένα, γεγονός που τους εκνευρίζει αφάνταστα. Το 44%των χρηστών τέλος, βρίσκει τις διαφημίσεις άσχετες με τις επιθυμίες και ανάγκες τους. Οι χρήστες της τρίτης ηλικίας, σχεδόν κατά κανόνα, προσπερνούν τις διαφημίσεις. Η μεγάλη πλειοψηφία των χρηστών κοινωνικών δικτύων παραδέχεται ότι εμπιστεύεται περισσότερο τις έντυπες, τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές διαφημίσεις από τις ψηφιακές. Γεγονός πάντως είναι πως όλα σήμερα στηρίζονται στο μάρκετινγκ. Οι υπολογιστές, τα κινητά και οι ταμπλέτες, που τα τελευταία χρόνια μπήκαν για τα καλά στη ζωή μας, δίνουν την ψευδαίσθηση της σίγουρης αποδοτικότητας. Ο συν-εκδότης των «Ελληνοκαναδικών Νέων» συνάδελφος Γιώργος Γκιούσμας, έθεσε πρόσφατα ένα σοβαρό ερώτημα. Έχει μέλλον η έντυπη ενημέρωση; Στην εποχή του ιντερνέτ, των κοινωνικών δικτύων, των ειδησεογραφικών ιστοσελίδων των blogs κ.λπ., έχουν μέλλον οι παραδοσιακές εφημερίδες; Μπορούν τελικά τα ψηφιακά μέσα επικοινωνίας να αντικαταστήσουν τη μυρωδιά του τυπωμένου χαρτιού; Συχνά γίνεται λόγος για την κρίση του τύπου. Ωστόσο, τα κριτήρια των αναγνωστών αλλάζουν και η ανάγκη για υπεύθυνη, αντικειμενική, άμεση και ποιοτική πληροφόρηση είναι πιο έντονη από κάθε άλλη φορά και αναρωτιέται κανείς αν οι άνθρωποι των μέσων ψηφιακής ενημέρωσης έχουν αντιληφθεί τη μεταβαλλόμενη πραγματικότητα. Το μέλλον των έντυπων μέσων παρουσιάζεται ως αβέβαιο, ακόμα και δυσοίωνο. Είναι ένας συχνός χαρακτηρισμός. Το τέλος της έντυπης ενημέρωσης έχει αναγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν, με την είσοδο π.χ. της τηλεόρασης στα σπίτια, κι’ όμως οι έντυπες εφημερίδες και περιοδικά, παρ’ όλες τις όποιες δυσκολίες, είναι ακόμα εδώ. Ορισμένοι πιστεύουν ότι η ψηφιακή επανάσταση δε σηματοδοτεί τόσο το τέλος των εντύπων όσο μια στροφή σε άλλες πηγές ενημέρωσης, με τους κινδύνους αλλά και τις ευκαιρίες που αυτές εγκυμονούν. Στον Καναδά, το αναγνωστικό κοινό εξακολουθεί να αντιστέκεται. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, ένα μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων χρηστών του ιντερνέτ είπαν ότι εξακολουθούν να διαβάζουν έντυπα, σε αντίθεση με τους μη χρήστες, οι οποίοι πάντως δήλωσαν ότι η ενημέρωση δεν αποτελεί γι’ αυτούς άμεση προτεραιότητα…

No comments: